تسهیلات کمک ودیعه مسکن تا اردیبهشت 1403 به ۴۶۲ هزار فقره رسید

تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ۲۲۴ هزار فقره به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال گذشته به حدود ۴۶۲ هزار فقره و مبلغ ۳۶ هزار میلیارد تومانی و رشد ۱۷۵ درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

جلسه شورای عالی مسکن صبح امروز (شنبه) به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه گزارشی از عملکرد و پیشرفت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، نحوه پیگیری اجرای پرداخت تسهیلات مسکن توسط شبکه بانکی و همچنین اقدامات انجام‌شده در راستای سامان‌دهی بازار مسکن و اجاره‌بها ارائه و همچنین مصوباتی جهت تسریع فرآیند پیشرفت نهضت ملی مسکن مصوب شد.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسه شورای عالی مسکن امروز ضمن اشاره به تشکیل ۱۷ جلسه شورای عالی مسکن در دولت سیزدهم به بسته های تشویقی شهرسازی به ویژه بسته ۱۹ بندی در ۵۸۸ شهر دارای بافت فرسوده، اشاره و اظهار کرد: عملکرد دولت در سال گذشته در راستای صدور پروانه خصوصا در بافت های فرسوده بی‌نظیر بوده تا آنجا که صدور ۹۲ هزار پروانه ساخت در بافت های فرسوده در سال ۱۴۰۲ رکورد سال ۱۳۸۹ را شکسته است.

وی با اشاره به تکمیل ۱۳۱ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم گفت: بخش عمده ای از ۱۱۰ هزار مسکن مهر باقیمانده نیز در سال جاری به سرانجام می رسد.

در این جلسه همچنین وزارت راه و شهرسازی به تشریح اهم اقدامات انجام شده در راستای ساماندهی طرف تقاضای بازار و مسکن و اجاره از جمله عرضه ۱۸۲ هزار خانه خالی به بازار و معرفی بیش از ۱۲۰ هزار خانه خالی به سازمان امور مالیاتی جهت اخذ مالیات،‌ راه اندازی سامانه خودنویس و انعقاد ۳۶۹ هزار قرارداد اجاره بصورت مستقیم و رایگان در این سامانه، پرداخت ۴۵۳ هزار فقره تسهیلات ودیعه مسکن، ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در ۳۱ استان، راه اندازی گشت مشترک ساماندهی مشاورین املاک و بازرسی از ۱۱۰ هزار مشاور املاک پرداخت.

در این جلسه گزارشی نیز از عملکرد بانک های عامل در خصوص ماده (۴) قانون جهش تولید مسکن ارائه و اعلام شد که تسهیلات ساخت مسکن در ابتدای سال ۱۴۰۲ از ۲۰۵ فقره قرارداد منعقده به مبلغ ۶۸ هزار میلیارد تومان به حدود ۸۰۰ هزار فقره قرارداد منعقده به مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان و رشد ۳۰۴ درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است. همچنین تسهیلات کمک ودیعه مسکن از ۲۲۴ هزار فقره به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال گذشته به حدود ۴۶۲ هزار فقره و مبلغ ۳۶ هزار میلیارد تومانی و رشد ۱۷۵ درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

رئیس بانک مرکزی نیز در این جلسه گفت: تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران که در اردیبهشت ۱۴۰۲ به میزان ۱۰۷ درصد بوده در اردیبهشت امسال به حدود ۱۲ درصد رسیده است که نشان دهنده کنترل نسبی رشد قیمت مسکن در کشور است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود